Ohlédnutí za 15. a 16. kolem ligy "U14" ve skupině A

Ohlédnutí za 15. a 16. kolem ligy "U14" ve skupině A
Zdroj:

15. a 16. kolem pokračovala o víkendu liga „U14“. Po jejich odehrání zbývá do konce základní části odehrát již jen 6 utkání. Ve skupině „A“ bylo odehráno pouze deset utkání, protože Ústí n.L. si své zápasy v Pardubicích a na USK odložilo.

15. a 16. kolem pokračovala o víkendu liga „U14“. Po jejich odehrání zbývá do konce základní části odehrát již jen 6 utkání. Ve skupině „A“ bylo odehráno pouze deset utkání, protože Ústí n.L. si své zápasy v Pardubicích a na USK odložilo. Pardubice pokračovaly ve spanilé jízdě ligou a v neděli zlepšeným výkonem po změně stran přehrály Děčín, který si i přes houževnatý odpor nakonec odvezl stovku a prohru o šedesát bodů. V sobotu hrál Děčín na Folimance daleko vyrovnanější partii a domácí celek dlouho trápil. Nakonec byli Pražané rádi za šestibodovou výhru. Písek si odvezl z Litoměřic poměrně jednoznačnou výhru. Naopak v neděli na Sokolu Pražském dlouho tahal za kratší konec a nakonec byl rád, že si odvezl na jih Čech výhru o sedm bodů. Vyšehrad v sobotu držel krok na Sokole Pražském úvodních dvacet minut, aby domácí o své výhře rozhodli po přestávce. Druhý den Vyšehrad uspěl v Litoměřicích, kde zvítězil o dvacet bodů. Úspěšný víkend má za sebou i Brandýs. V sobotu v důležitém měření sil přehrál Plzeň o osm bodů, až náporem na počátku poslední čtvrtiny, kdy si vytvořil desetibodový náskok, který udržel až do konce. V neděli Brandýs splnil povinnost a po nepříliš povedeném výkonu porazil Klatovy o čtyřicet bodů. Liberec v souboji o poslední místo porazil Klatovy, když rozhodující momenty přišly ve třetí desetiminutovce, kterou domácí vyhráli o deset bodů a přes houževnatý odpor Klatov si již výhru a 11. místo nenechali vzít. V neděli však domácí inkasovali těžký direkt v podobě šedesátibodové porážky od Plzně.

BK Pardubice – BK Děčín    115:53/25:18, 58:33, 82:42/


Hosté odehráli proti favoritovi dobrou první desetiminutovku, kdy domácí „perníkáře“ řádně potrápili. Ve druhém dějství však utkání nabralo očekávaný směr, hosté povolili v obraně, čehož domácí využili ke vstřelení 33 bodů a vedení o 25 bodů v poločase. Výborný Půlpán pak Východočechy dovedl k pohodové výhře o 60 bodů po ofenzivním koncertu ve druhých dvaceti minutách. Hosté se již nezmohli na větší odpor, když se nedokázali prosadit proti osobnímu presinku pardubických žáků.

Pardubice: Půlpán 29, Václavek 25, Richtr 16, Potoček 14, Rovenský 12, Havránek 9, Kudrna 8, Nalevanko 2.

Děčín: Hammerle 16, Dolanský 13, Kroutil 12, Bílý 4, Hušek 3, Doubrava a Haluza 2,Plaček 1.

USK Praha – BK Děčín    72:66 /23:22, 39:40, 58:53/

Bitvou o každý bod a míč, tak by se dal charakterizovat velmi vyrovnaný duel dvou týmů z čela tabulky. Favorizovaní domácí museli čelit velmi dobré hře Děčína, který předváděl na Folimance velmi kvalitní basketbal. Ten hráli i Pražané, a tak bylo na co koukat.O přetahované o každý bod svědčí i skóre. Po prvním hracím období vedli domácí o bod. Stejné houževnaté zápolení pokračovalo i ve druhé kvartě a nikdo nevedl větším rozdílem. Hosté sice vedli po dvou trojkách Haluzy 29:34, ale domácí do půle ještě srovnali krok i výsledek. Řada nepřesností na obou stranách způsobila, že skóre na obou stranách narůstalo jen pozvolna. Rozhodnutí přinesly minuty na počátku závěrečného dějství, kdy domácí využili výškové převahy a po několika úspěšných doskocích vedli 62:55. Hosté již na tento stav nedokázali odpovědět, a tak dva vydřené body zůstaly pod Nuselským mostem. Děčín se představil ve velmi dobrém světle a je zřejmě nejžhavějším kandidátem na 4. místo.

USK: Mareš 27, Dejmek a Jex 10, Hubáček Jan a Ropek 8, Šimánek 4, Sehnal 3, Syblík 2.

Děčín: Kroutil 18, Haluza 15, Bílý 12, Hammerle 8, Dolanský 7, Plaček 4, Doubrava 2.

Sokol Pražský – Sokol Vyšehrad    76:67/19:17, 39:32, 59:42/
 
Pražské sokolské derby přineslo vyrovnaný průběh a bojovný basketbal. Zápas rozhodli domácí hráči ve třetí fázi, kdy Vyšehradu odskočili na sedmnáct bodů. V závěru hosté již jen korigovali konečný výsledek. O zápasu je jen minimum informací, což je škoda.

Sokol Pražský:

Vyšehrad: Jelínek 26, Chaloupka 24, Fremut 6, Donaire 5, Schmiedt 4, Steiger 2.

Sokol Pražský – Sokol Sršní Písek    79:86/21:21, 46:41, 58:63/

V neděli se hrálo v hale v Žitné ulici další sokolské derby. Sokol Pražský přivítal Sršně z Písku. Ti z počátku moc nebodali, a díky tomu drželi domácí s třetím celkem tabulky dlouho krok. Pražané odehráli skvělou druhou čtvrtinu. V 15. minutě vedli 40:29, na čemž měl velký podíl skvěle hrající Pospíšil, který nastřílel v první půli 19 bodů a hosté si s ním nevěděli rady. Po time outu se však hosté probrali, zlepšili obrannou činnost a trpělivou hrou snížili do přestávky vedení domácích na pět bodů. S velkým odhodláním nastoupili Sršni do druhé půle. Pospíšila začal velmi obře bránit Koc. Domácí však využili jalové koncovky Písku k vytvoření jedenáctibodového vedení. Úsek mezi 25.- 30.minutou však lépe vyšel Sršňům, kteří se střelecky probudili, srovnali skóre a dokonce šli do mírného vedení. Závěr lépe zvládli zkušení hosté, kteří  po taktické koncovce, plné emocí, vydřeli cenné body.

Sokol Pražský:

Písek:Šteier 22, Karel 19, Koc 15, Forejt 14, Mareš 8, Charvát 4, Šindelář 2.

Slavoj Litoměřice – Sokol Sršni Písek   61:100/14:26, 30:53, 51:80/

V útočně laděném utkání hosté postupně navyšovali skóre v každé čtvrtině o deset bodů, čímž potvrzovali roli favorita. Domácí bojovali, ale kvalita byla na straně Jihočechů.

Litoměřice:Hanzlík 17, Puchar 12, Reiser 9, Bureš 7, Kulhánek a Maxa 6, Svatoš 4.

Písek:Šteier 36, Karel 19, Koc 18, Horský 11, Charvát 6, Forejt 4, Braun, Mareš a Šindelář 2.

Slavoj Litoměřice- Sokol Vyšehrad   57:76/12:16, 27:37, 43:52/

Dvacetibodovou výhru pro hosty zařídila především dvojice Jelínek – Chaloupka, která dala dohromady 58 bodů, což je 75 % bodů svého týmu a nastřílela více než Litoměřice.

Litoměřice: Hanzlík a Reiser 16, Bureš 12, Maxa, Svatoš a Tůma 4, Kulhánek 1.

Vyšehrad: Jelínek 30, Chaloupka 28, Fremut 6, Schmiedt 4, Steiger, Stibor a Ťažký 2.

BK Brandýs n.L. – TJ Loko Plzeň    58:50/14:8, 31:23, 35:56/

Důležitý duel pro boj o 4. a 5.místo, které zaručuje play off, lépe začali domácí, kteří si vytvořili desetibodové vedení do přestávky. Domácí se  dostali do velkých problémů s fauly, čehož Plzeň dokázala využít a díky dvojici pivotmanů Bakule- Bílek  na krátkou dobu převzala vedení. Domácí však vrátila do hry zlepšená obrana, díky které se probudili i v útoku a pět minut před koncem vedli o dvanáct bodů, také díky trojkám Čeňka a Ropka. Přes vyfaulování Brezováka a Trnky si velmi cennou výhru již Brandýs pohlídal.

Brandýs: Čeněk 26, Trnka 12, Svášek 9, Brezovák 6, Ropek 3, Cenigr 2.

Plzeň: Bílek 15, David 14, Bakule 11, Doubrava a Partygl 4, Flieischhans 2.

BK Brandýs n.L.- TJ Klatovy    73:35/17:5, 35:19, 58:25/

V neděli přijely do Polabí poslední Klatovy. Domácí celkem dobře začali a vytvořili si dvouciferné vedení po deseti odehraných minutách. Pak však nepochopitelně zvolnili, jak v útoku, tak v obraně, čehož bojující hosté využili ke snížení na šestibodový rozdíl. Pak však domácí kapitán Čeněk proměnil tři trojky během dvou minut a domácí si ještě před pauzou vytvořili patnáctibodové vedení. Ve druhém poločase již Brandýs dominoval, přestože se na hřišti objevili i hráči z lavičky a dokráčel tak k  povinné výhře, přestože jeho výkon nebyl nikterak oslňující.

Brandýs: Čeněk 22, Brezovák 18, Trnka 15, Svášek 10, Hrabý, Králík, Palička a Ropek 2.

Klatovy: Klika 21, Toman 9.

BK Kondoři Liberec- TJ Klatovy    67:56/14:12, 31:28, 53:38/

O vítězství vyrovnaného střetnutí o 11. místo v tabulce rozhodli Kondoři krátce po změně stran, kdy si domácí vypracovali desetibodové vedení, na což hosté nedokázali zareagovat. Výhra a 11.místo, tak zůstalo pod Ještědem.

Liberec: Šimůnek 21, Černý 16, Heršálek 11, Hráský 7, Bartel a Obešlo 5, Petříček 2.

Klatovy: Klika 42

BK Kondoři Liberec- TJ Plzeň    47:106/11:30, 25:48, 39:67/

Jasná výhra Plzně, která od úvodních minut prokazovala svoje tabulkové postavení, když její výhru obstarala střelecky disponovaná  dvojice David – Bakule, která dala dohromady 79 bodů. Jen jejich body by stačily k výhře nad Libercem o 32 bodů, což nesvědčí o dobré obraně Kondorů, kteří byli v některých momentech více než bezradní, a tak do západočeské metropole putovala stovka a výhra o šedesát bodů.

Liberec: Šimůnek 23, Heršálek 6, Petříček 5, Bartel 4, Černý 3, Hráský 2, Obešlo 1.

Plzeň: Bakule 51, David 28, Bílek 9, Fleischans a Partyngl 6, Trojan 4, Haniš 2.

Tabulka skupiny "A":

1. BK Pardubice 15 15 0 30
2. Sokol Písek 16 14 2 30
3. USK Praha 15 13 2 28
4. BK Brandýs n.L. 16 10 6 26
5. Loko Plzeň 16 9 7 25
6. Sokol Pražský 16 8 8 24
7. BK Děčín 16 8 8 24
8. BK Ústí n.L. 14 7 7 21
9. Sokol Vyšehrad 16 5 11 21
10. Slavoj Litoměřice 16 3 13 19
11. BK Kondoři Liberec 16 2 14 18
12. TJ Klatovy 16 0 16 16

Pohled na tabulku ukazuje dominantní postavení Pardubic, které nemají v soutěži konkurenci. Uvidíme, jak se Písku podaří Pardubice potrápit v příštím kole. Stejně tak bude zajímavý zápas mezi Pískem a USK, který rozhodne  o druhém  místě. Přituhuje i v boji o play off, kde sice Brandýs porazil Plzeň, ale mnohem více napoví trip Brandýsa do Děčína a Ústí za 14 dnů. Tam se již bude lámat chleba. Tabulkou vzhůru stoupá i Sokol Pražský, jehož jarní forma se prudce zvedla, ale stejně jako Brandýs má velmi těžký los v posledních ligových kolech.  Boj o 4. a 5. místo bude ještě velmi zajímavý a zřejmě i zamotaný.

K diskusi tentokráte nabízím následující zamyšlení. Myslíte si, že současné věkové kategorie u chlapeckých basketbalových složek  jsou optimální?

Moje odpověď je následující. „ Domnívám se, že současné rozdělení věkových kategorií není dobré a  doporučoval bych návrat k dřívějšímu modelu :

Liga U13: mladší žáci: ročníky 97,98 /?/ - ke zvážení – možná pouze 97

Liga U15 – žákovská liga : letos pro ročníky : 95, 96 a ml.

Liga U17 – kadeti : letos pro ročníky: 93, 94

Liga U19 – junioři: letos pro ročníky 91, 92

Se současným zrušením kategorie U20, o kterou není velký zájem.

Liga U13
– pouze jeden rok, KP odehrát na podzim s následnou republikovou soutěží, podobně jako v minulosti.

Liga U15
– bez podzimní kvalifikace, účast podobně jako u dnes U16 a U18.

Liga U13: míče vel. 5

Liga U15: míče vel. 6

Co Vy na to ?

Autor: Petr Čeněk  |  Datum: 16.2.2010 14:00  |  Zdroj: www.probasket.cz
Titulek

Autor


Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů ProBasket.cz. ProBasket.cz za jejich obsah neodpovídá a nenese právní ani jiné důsledky spojené s jejich zveřejněním. ProBasket.cz má právo odstranit nevhodné příspěvky.

Kategorie? - Raději nevrtat (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Myslím, že je dobře, pokud jsem to pochopil správně, že se kategorie přizpůsobily tomu jak je to bráno v Evropě. Už jsem kdysi četl názor bývalého úspěšného baksetbalového trenéra o tom, že je lepší aby kategorie začinala od začáatku školního roku a ne od 1.1. a pod. Není mi zcela jasné , jak by to pomohlo zlepšení úrovně našeho basketu a co by hráči dělali, když by hráli českou soutěž s 6kou a venku se 7kou. Respektuji cizí názory, ale tento se mi nezdá moc dobrý. Už samo položení této otázky je špatné, protože odvádí pozornost k něčemu co nepřináši řešení současného ne zrovna dobrého stavu českého basketu.

Re: Kategorie? - Raději nevrtat (napsal: Petr Čeněk) odpovědět

V žádném případě nechci odvádět pozornost od stavu současného českého basketbalu, naopak chtěl bych mu pomoci.K velikosti míčů Vám mohu sdělit, že jsem absolvoval několk zahraničních turnajů, kde se kategorie U14 hrála s míčem vlelikosti 5 i 6 /loni Maďarsko, Švédsko/.Navíc v příštím roce se trojka posouvá o 0,5 m. Ve starší kategorii je to jasné tam se musi hrát se 7.

Re: Re: Kategorie? - Raději nevrtat (napsal: jeff bolero - azyl chat - neregistrovaný) odpovědět

Pekny den. Chvalim Vasi aktivitu na strankach PB, bohuzel s Vami dnes nesouhlasim. Nejsem si totiz jisty, zda cesta ke zlepseni urovne ceskych mladiku vede pres upravy systemu soutezi a ve strelbe za tri body z vetsi vzdalenosti s lehcim micem. Mame probelmy s intenzitou (ne objemem) treninku a ve schopnostech vsech treneru ucit hrat mlade hrace basketbal. Nemam namysli drilovani individualnich dovednosti!!! Nasi hraci neumi basket hrat, cest vyjimkam, oni vse resi sablonovite podle nadrilovanych reseni.

Ano, ne, nesmysl (napsal: Chal - neregistrovaný) odpovědět

Dnešní návrh diskuze je snad záměrně kontroverzní a zmiňuje snad všechno možné. 1) Ano: vznik U20 se očividně nepovedl. Udělat jako povinné nebo zrušit. Asi před třemi lety mladí vlastně přišli o jeden dorostenecký rok. Už i ve třeťáku na střední jdou hrát za muže. Asi bych souhlasil s posunem na U17 a U19. Zmíněná kolize s repre kategoriemi by nevadila, alespoň by bylo časté srovnání s lepšími hráči. 2) Ne: U13 - ti nejsou zralí na celostátní soutěž. Mladší ročník v U15 by si moc nezahrál 3) Nesmysl: zákaz mladších hráčů v U13 - mnoho tradičních klubů by nepostavilo soupisku, při dvou nemocných by neměl kdo hrát. Balon 6 - drahé pro nákupčí, zbytečné další problémy s přechodem pro hráče. Snažím se občas panu Čeňkovi plnit zadání diskuze.

Re: Ano, ne, nesmysl (napsal: Petr Čeněk) odpovědět

Díky za podporu diskuse a podnětné nápady. Co se týče kategorii, tak většina trenérů si přeje návrat k dřívějšímu modelu. Jinak pokud se týče míčů, tak když se s míči velikosti 6 začalo hrát u žen, taky se nikdo nezajímal, kde na to klub vezme. Jde mi spíše o to, že přechod s 5 na 7 je příliš ostrý a pro žáky problematický, řada z nich si přechodem větší míč kazí střelbu. Částečně by to tím kompenzovalo i posunití trojky o 0,5 m. Ale ještě jednou díky za věcné příspěvky.

Re: Re: Ano, ne, nesmysl (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Vždyť přeci hned hráči nemusí střílet trojky a kazit si tím styl, můžou pilovat střelbu z krátké, střední vzdálenosti. A spíše se soustředit na únik do koše což si myslím je v této kategorii potřebnější

Re: Re: Ano, ne, nesmysl (napsal: Chal - neregistrovaný) odpovědět

Přechod z 5 na 7 je velký, ale je rychlý. Systém 5-6-7 by celý problém přechodu jen prodloužil, zažívám to teď se synem, který v mini při šestkách ostřeluje zadní obroučku. Zbytečně by se tak prodloužila doba, kdy hráč s jedním míčem trénuje a s druhým hraje. U15 jsou svalnatí puberťáci, kteří musí 7 zvládnout. Trojky? Asi jsem v U14 neviděl hráče, který by je házel stylově. Tedy stejným "stylem" jako střílí třeba ze dvou metrů. Všichni střelu tahají od pasu, kdyby u nich byl obránce, tak je zblokuje i o hlavu nižší hráč. Pochybuju, že by se to změnilo nasezením míče 6. Než menší míč, tak bych spíš propagoval střelbu ze střední vzdálenosti, která moc není vidět.

kategorie zpátky (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Myslím že by se měli vrátit kategorie nazpět, tzn. mladší žáci, starší žáci (vše jednoleté) a mladší dorost, starší dorost (dvouleté). Myslím, že U14 ještě nejsou dostatečně zralí hrát za rok extraligu a extraliga tím ztrácí na úrovni (hraje se dětský - žákovský basket). Posunout kategorie o rok se mi zdá nejlepší nápad. Míče vel.6 jsou nesmysl.

Re: kategorie zpátky (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Ještě bychom mohli vystoupit z Evropské unie, tím bychom redukovali počty Slováků, Poláků a toto omezení konkurence by náš basket nepochybně posunulo k světovým výšinám a borci z NBA by se rvali o to aby mohli hrát matonku, byť zdarma. Nastavením kategorií U20, U18 ... jsme se sjednotili z okolím, takže soutěže jsou O.K. Míče tím pádem taky. Pokud má někdo problém, že jeho U15 synek nebude v U16 hned superstar jak byl zvyklý z minižáků, tak ať ho nechá rok ohrát v nižší soutěži. Že neexistuje nebo nemá tu úrověň - ano to je opravdový problém - malá členská základna. Soutěže minižáku hrají tři-čtyři družstva. To je potřeba řešit a ne borcům umetat cestu. Pak je pustíte ven a nestačí se divit, co je to vlastně za sport ten basketbal.

Re: Re: kategorie zpátky (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

nejdřív si ověř fakta chytráku, kategorie U... nemají všechny evropské země, některé od nich upustili. Navíc U20 mají v Evropě úroveň.

Nemoc šílených tatínků? (napsal: The Big Boss Groove - neregistrovaný) odpovědět

Lidé, bděte, ale neblbněte! Proč většina českých trenérů, když se jim podaří vypiplat jenom trochu průměrný tým U14, má potřebu do všeho "kafrat"? Většina těch mladých českých borečků má problémy s prostými základy basketbalu, zato všichni již hrají celorepublikovou soutěž, aby naplnili ambice svých rodičů a především trenérů. Kolik toho takový "U13 cvrček" asi kvalitně natrénuje od pondělí do pátka, když hraje o víkendu dvoják za U14, cestuje po půlce republiky nebo hraje za minižáky celovíkendový turnaj? Mám pocit, že se občas zapomíná na to, že tihle borci nejsou malými kopiemi dospělých hráčů. Mimochodem, pane Čeňku, máte ověřeno, jestli by na všechny ty celorepublikové Uxx ligy bylo k dispozici dostatek kvalitních rozhodčích? Nebo si to budou trenéři pískat sami?

Re: Nemoc šílených tatínků? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

No, tak zase vypusť páru. V Brandýse mají už druhý slušný ročník za sebou. Přestože s něčím nesouhlasím, už to tu je napsáno, tak to je jen návrh na dnešní diskuzi - diskutovat už zakázáno není. Pokud se tak moc pouštíš do Čeňka, měl by jsi se podepsat, velký bossi, aby tvá řeč měla nějakou váhu! Já jsem rád, že tu zpravodajství ze ŽL je. Rád si o ní něco přečtu. Zrovna argument rozhodčích neobstojí, před třemi roky tady byli.

Re: Re: Nemoc šílených tatínků? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Rád bych ty kvalitní rozhodčí viděl. Momentálně mohu říct, že skoro každé druhé utkání ŽL,je hrubě ovlivněno výkonem rozhodčích a to jsou většinou rozhodčí z 1ligy nebo dokonce NBL. Takové výkony jaké předvádějí...... to může opravdu pískat každý a nebude v tom rozdíl

Re: Re: Re: Nemoc šílených tatínků? (napsal: Martin Čarnecký) odpovědět

vem si píšťalku a běž si to zkusit

Re: Re: Re: Re: Nemoc šílených tatínků? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Kdybych to nezkusil, tak bych nekritizoval, ale bohužel kritika je na místě

Re: Nemoc šílených tatínků? (napsal: Petr Čeněk) odpovědět

Možná, že jsem šílený tatínek, ale kromě současných U14 mám za sebou dlouholetou trenérskou praxi u různých mládežnických týmů, i z dob minulých a v basketbalu se již pohybují řadu.A poud máte pocit, že chci do všeho kafrat, tak se omlouvám, ale tato diskuse by měla basketbalu pomoci a ne mu ublížit. Ne každému trenérovi se současné věkové kategorie líbí a jak již zanělo v diskusi, je zárážející když jsou hráči ve 2. nebo 3. ročníku střední školy muži. Pokud se týče minižákovských kategorii jde o stále stejno písničku na téma. Má cenu vyhrávat zápasy v KP o 15O a více bodů nebo jezdit po republice a hrát vyrovnaná utkání. Co se týče rozhdočích, pokud se najdou rozhodčí pro U20, tak proč ne pro mladší. Navíc třeba ve středočeské kraji je přebytek rozhdočích, kteří by si rádi mladší kategorie odpískali raději než nic neříkající zápasy o 100 a více bodů, To nedá nic ani rozhdočím. Jinak děkuji za příspěvek a oslovení "šílený tatínek", který je díky počtu hodin strávených v tělocvičně asi odpovídající.

Re: Re: Nemoc šílených tatínků? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Tak ty rozhodčí pošlete do Prahy. Tady pískají i důchodci o holi.

z mini do dorostu (napsal: BB Písek - neregistrovaný) odpovědět

Zdá se mi, že přechod z mini do dorostu je příliš rychlý. Ve st.mini je povinné střídání - zahraje si dost dětí. V U14 už střídání povinné není a o rok později dochází ke sloučení dvou ročníků. Chceme hráčskou základnu, ale počet hrajících dětí redukujeme hodně rychle... Navíc v době, kdy jsou velké biologické rozdíly mezi stejně starými kluky. V žácích se nemusíme nutně soustřeďovat na výsledek, ale v U16 je ten tlak velký (zvláště letos si moc týmů nemůže být jisto, že se zachrání v exlize) a určitě hodně talentovaných jedinců sedí na lavičkách, protože nemají na ty akcelerované. Pomohla by samostatná kategorie U15. V míčích problém nevidím. Stejně to neohlídáme. Nevím jak je to jinde, ale než přijdu do tělocvičny, mají kluci naházeno 100 střel z půlky. A můžeme jim o technice střelby vyprávět horem dolem... Co se týče přechodu do mužů. Moc velký problém v tom nevidím. JE tu první a druhá liga, kde se mohou obehrát. V nižších soutěžích by se asi měli upřednostňovat mladí hráči před těmi, kteří si jdou basket zahrát kvuli tomu, aby jim víc chutnalo pivko. SPíš je problém, že šanci hrát na nejvyšší úrovni má jen mizivý počet kluků, protože v basketu je hodně velká konkurence v zahraničních hráčích. Zatímco v hokeji nejlepší odcházejí do zámoří, ti trochu horší do Evropy a pak je teprve naše exliga, v basketu je to daleko drsnější. Trocha těch nej odchází kamkoliv do zahraničí, pár do matonky, kam ale každoročně směřuje velká enkláva kvalitních amíků či jugošů. Aby se to změnilo, musíme nejen dobře pracovat s tím co máme, ale především, musíme mít širokou základnu, ze které by se dalo vybírat. To je ale na jinou diskusi...

příspěvek do diskuze (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Domnívám se, že zásadním problémem nejsou kategorie a jejich členění, ale maličká členská základna. Vždyť se podívejte, kdo všechno hraje extraligu U16 a U18. Prakticky ve všech družstvech minimálně polovina hráčů na vrcholový mládežnický basketbal nemá a potom to dopadá tak, že drožstva stojí na dvou až třech jednotlivcích, kteří často táhnou jak kategorii U16 tak U18. Když se podívám na celou extraligu kadetů a juniorů, tak je prakticky jediné družstvo, které je složeno z hráčů potřebné úrovně a to je USK U18 ( a nechci diskutovat proč to tak je a jak toho dosáhli). Takže pokud nebude mnohem více družstev produkovat hráče v minižákovských kategoriích nic se nezmění. Druhým problémem jsou rodiče. Ve spostě klubů je to postaveno tak, že rodiče o basketu nevěděli vůbec nic, nebo ho kdysi hráli na té nejnižší úrovni. Ale jakmile jejich synové začali hrát stali se z nich basketbaloví odborníci, vědí jak by se mělo trénovat, jak hrát ( samozřejmě tak aby to vyhovovalo jejich synům). Dobrý trenér je jen ten, který nechá jeho syna hrát. Ale jejich zápal skončí v okamžiku, kdy s basketem skončí jejich syn, nebo kdy odroste mládežnickým kategoriím.

Míče (napsal: SUSPÍK - neregistrovaný) odpovědět

Řekl bych, že by to nebylo špatné, ale stěma míčema je to divné, aby U15 hráli s velikostí 6 :D, když už hrajou od U14 se 7